Hoe laat je onzekerheid verdwijnen?

Onzekerheid

Voordat ik de blog schreef die je nu leest, realiseerde ik me dat ik afgelopen week meer en meer mailtjes ontving met vragen over onzekerheid.

In mijn visie is het zo dat mensen van nature onzeker zijn en min of meer door zichzelf of door anderen, die natuurlijke onzekerheid laten groeien. De mate van de aandacht die we aan de natuurlijke onzekerheid geven, bepaalt de ervaren mate van onzekerheid, die, volgens het principe “wat je voedt, dat groeit”, groter en groter wordt.

Wanneer we stellen dat iedereen van nature onzeker is, dan kunnen we ook stellen dat er van alle mensen één het minst onzeker is.

NLP richt zich juist op deze groep minst onzekere mensen en modeleert de onderliggende, zintuiglijke ervaringen die dit (on)zekere gedrag voortbrengen.

Met dit model is het makkelijk om te leren hoe je minder onzeker wordt. Dit kan je bereiken door de juiste technieken toe te passen, waardoor je merkt steeds zekerder te worden in de situaties waarin jij dat wil zijn.

Om je hiermee kennis te laten maken, heb ik een gratis e-book. Hierin staat een aantal compacte oefeningen, die grote impact hebben. Een onzeker gevoel wordt omgezet naar een gevoel van vertrouwen en ontspanning.

Stuur me een mailtje en ik stuur je het e-book: marc@wellcoaching.nl

Geef een reactie

