Je verleden en je toekomst.

verledenVandaag was ik op het kantoor van een goede vriend in het prachtige Amsterdam, aangekomen in de hal zag ik een te mooie receptioniste in een schitterende lobby pronkend achter haar moderene en vooral minimalistische desk staan, precies op het moment dat mijn goede vriend voor me stond viel mijn oog op een afgescheurd blad van een dagkalender van effectiviteitsgoeroe Stephen Covey.

“Huil niet omdat het voorbij is, maar lach omdat je het hebt meegemaakt”

Ik realiseerde me snel dat de opgedrukte tekst niet van Covey zelf was, maar nog sneller gingen mijn gedachte naar een geweldige uitspraak van de belangrijkste grondlegger van NLP: Richard Bandler.

Het mooie aan het verleden is dat het voorbij is en meer en meer mogelijkheden geeft voor een mooiere toekomst.

Als je op dit moment beseft en je realiseert dat het verleden echt voorbij is en achter je ligt geeft dit je ruimte voor de toekomst. Natuurlijk weet je nog heel goed wat je verleden was, alleen ligt het niet meer voor je maar achter je en geeft het je de mogelijkheid voor je uit te kijken, daar waar de toekomst ligt zoals jij hem in wilt plannen door hetgeen te doen wat je wilt.

Mensen met fobieën of angsten die ik tegen kom vinden het moeilijk om te doen wat ze willen termeer ze geen doelen weten te stellen, daarintegen is hetgeen ze juist niet willen erg makkelijk in woorden naar boven te halen. Toch kan je op een makkelijke manier leren doelen te stellen en ze zo ook te bereiken of althans met plezier van de weg naar je doel genieten, zodat je op een ontspannen wijze je leven leidt en dingen doet die je wilt.

In Tilburg kan je dit met goede NLP coaching op een luchtige en humorvolle manier in korte tijd voor elkaar krijgen, zeker met de nieuwste compacte NLP technieken. Het mooei van het verleden is dat het voorbij is, dus pak je kans met als resultaat meer te genieten van morgen.

Geef een reactie

