Doelen stellen

doelen1Doelen stel je omdat je ze wilt bereiken, althans in mijn visie is dat zo, toch hoor ik in mijn omgeving veel mensen juist doelen stellen in negatieve zin. Zo zal ook jij merken dat je het woord niet vaak gebruikt. Zo wil je misschien niet meer roken, niet meer teveel drinken, niet meer klagen, je niet meer ellendig voelen, niet meer zomaar boos worden, niet meer ruzie maken enz.

Het is nu zo dat het woord niet door je onbewust niet wordt opgepakt. We zullen dat een testen!! Denk nu niet aan een roze olifant. En…. waar dacht je aan. Jawel een roze olifant hè? Zo merk je dat je onbewuste het woordje ‘niet’ gewoon weg niet kent. Het is zo dat als je tegen jezelf zegt “ik wil met niet angtig voelen” je onbewuste hoort “ik wil me angstig voelen”.

Het is dan ook erg verstandig om geen negatieve doelen te stellen, maar te zeggen wat je wel wilt. Zo zeg je bijvoorbeeld als je angstig bent in de lift niet “ik wil niet niet de lift” maar, ik wil met een ontspannen en vol vertrouwen in de lift stappen. Je onbewuste weet wat je wilt en heeft dan ook de mogelijkheid om dit te bewerkstellen, het is goed dit steeds vaker te doen zodat je onbewuste weet dat het zo hoort en je gevoel afstemt op hetgeen je onbewuste wil.

Leer meer door de gratis e-coaching of mail voor goed advies op je persoonlijke situatie naar marc@wellcoaching.nl

Geef een reactie

